Saturday, April 17, 2010

4 Season : I'm here always


Nak rasa suasana 4 musim kat Malaysia ? Pergilah ke Restoran 4 Happy Season terletak di Wangsa Maju , Kuala Lumpur (Sebelah NZ Curry House).

Restoran yang berkonsepkan dekorasi 4 musim ni menyajikan makanan ala barat , China , Melayu dan menawarkan variasi dalam setiap makanan yang dihidangkan di bawah satu bumbung.

Pilih tempat makan anda , sama ada di Musim Sejuk , Musim Panas , Musim Luruh dan Musim Bunga.Pastinya keempat empat musim ini menawarkan suasana yang berbeza dan tersendiri untuk kepuasan pengunjung.

Saya berkesempatan untuk mencuba suasana Musim Sejuk , Musim sejuk di Negara Khatulistiwa :)

Pada pendapat saya jika hendak dibandingkan dengan dekorasi atau hiasan musim lain , musim sejuk menawarkan hiasan dan dekorasi yang paling menarik dan menyamankan.Suhu sejuk mencecah 15 darjah celcius , bayangkan dalam tempat tu je ada lebih dari 10 penghawa dingin yang dipasang.Memang tak mengigil sejuk lah kan.


Good Start With Mix Combo Plate



Nasi Putih



Iranese Lamb Soup
Sup ni sedap kalau makan dengan roti.Sangat berlemak tapi muak.Bagi orang yang ada darah tinggi dinasihatkan untuk tidak makan sup ni.Kuah dia sedappp!
Rate : ***



Hot and Spicy Crispy Fish
Ikan Siakap yang dimasak pedas , tapi pedasnya tak terasa pun.Rupa tak menarik tapi rasa mengagumkan , walaupun tak seenak dan selazat di Hokkaido.
Rate : *** 1/2




Tomyam Seafood Soup
Tomyam ni seperti tomyam biasa yang lain cuma rasanya sedikit istimewa.Cukup rasa dan seafood nya agak banyak.
Rate : *** 1/2


Sebenarnya menu kat atas ni , kawan saya yang order.Typical malay yang tak boleh lari dari makanan melayu , mana pergi pun mesti makan nasi . Ni lah jadi nya :P

Saya suruh dorang pesan something yang berbeza tapi dah dorang pesan gak saya boleh buat ape.hahaha

Sebenarnya waktu ktorang sampai dalam pukul 9 malam macam tu , tak banyak menu yang boleh diorder.Sebab ada sesetengah menu last order nye pada pukul 9.So kalau anda mahu lebih kepuasan dalam memilih sajian , pastikan anda datang sebelum atau lebih awal dari pukul 9 malam.


Lemon Extravaganza Chicken Spaghetti
Ini kegemaran saya ! Spaghetti dengan onion ring dan side dishes (tak ingat nama).Sangat Menyelerakan
Rate : ****




Cappucino Ice Blended
Biasa biasa je
Rate : ****



Vanilla Layered with Toppassion Fruit
Bagi peminat vanilla , saya rasa hidangan ni sungguh mengecewakan.Vanilla dengan Passion fruit bagi saya tak masuk lahh.
Rate : ***



Mocha Ice Blended
Superb.Rasa mocha dia memang terbaikk
Rate : ****



Chocolate Marble Cheese cake
Chocolate dengan cheese memang sungguh tak kenaa.
Rate : ***



Marble Cheese cake
Bagi penggemar cheese macam saya , cake ni rasa not bad tapi still tak boleh lawan secret recipe
Rate : ****


Service kat sini sangat tip top.Dari mula customer masuk lagi dah ada orang greet sampai ke tempat duduk.Then manager akan approach every table untuk dapatkan feedback which is sangat baguss.








Toilet Signage




Ouh ye bagi yang spend RM 50 keatas , anda boleh dapat satu kad keahlian.Kad keahlian banyak benefit especially when it comes to promotion and if kita nak wat special occasion kat 4 season restaurant ni.Banyak kita boleh jimat dengan kad keahlian tuh and if kita kumpul every season (4season sekaligus) means setiap season restaurant ni akan keluarkan card yang baru ( kad boleh di renew every season ) kita akan dapat diskaun 20 % and free drinks.Menarik kannn ?!

Harga dekat 4 season ni not bad.Murah pun murah.Harga lebih kurang oldtown je.Maybe sebab masih baru so kita bayar apa yang kita makan sahaja , no tax included.




Datang sini , duduk diam diam sambil rasa alam.Nicee ;)



No comments:

Post a Comment